Translate

vrijdag 22 januari 2016

Mille Colori Rokje met nopjes





Mille colori  rokje met nopjes.

Dit leuke rokje kwam ik een keertje tegen tijdens het kijken van afleveringen van Koffie en Wol. 
Te kijken op Youtube. Je kunt je hierop abonneren (gratis) en dan krijg je een berichtje als er weer een nieuwe video is ge-upload.
Het rokje zag er zo leuk en vrolijk uit, dat ik het garen heb besteld.
Het is heel dun garen en het verloopt van de ene mooie kleur naar de andere. Ik vind het prachtig! Er zit voor de sjiek ook nog een glimdraadje in verwerkt. Geeft net even wat extra's.
Hij is nu eindelijk af, er kwamen steeds andere projecten tussendoor. Wat prinsessenjurken en poncho's. Maar toch...nu is tie echt klaar.
Dochter heeft hem al aan gehad naar school.
En omdat het haakwerk vrij dicht is, kun je gewoon een legging eronder aandoen en ziet ze dr netjes uit.
Bij sommige gehaakte rokjes is het haakwerk vrij open, dat vind ik niet altijd even mooi. Dat is bij dit patroon wel netjes.
Het garen is te bestellen via Wolplein:Mille Colori Socks & Lace Luxe 
link naar het patroon vind je hier: patroon PDF


2 opmerkingen:

  1. Wat een mooi rokje! Zag hem gister op de handwerkbeurs liggen. Welk garen heb jij voor de rand en het koordje gebruikt? Ze adviseerden gister een katoensoort, maar volgens mij is dat wat jij gebruikt hebt geen katoen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gea,
      Ik heb ook katoen gebruikt voor het randje en het koordje. Catania is het merk katoen wat ik veel gebruik.
      Leuk dat dit rokje ook op de beurs te zien was!

      Verwijderen